Ötletes játékok

 

nevtelen_1421272105.JPG

Amikor a kisfiam már biztonságosan tudott ülni, akkor csináltam ezt a dobozt, hogy a formákat gyakoroljuk. Kiderült, hogy csak én gondolom hogy a formák érdekesek, ő a be és kipakolást gyakorolta rajta. A lyukakon dobálta bele a formákat, aztán levette a tetejét kiborította és ment elölről. Egy éves kora körül elég intenzíven érdekelte a doboz, ajánlom mindenkinek!

Nagyon egyszerű elkészíteni: Kell egy cipős doboz hozzá, lehetőleg nagyobb méretű. Ollóval kivágunk tetszőleges formát a tetejére- én kört és négyzetet vágtam ki mert az a két legegyszerűbb forma. Nem kell annyira szépnek lennie, nem azt fogja nézni a kicsikénk. A lyukak legyenek viszont akkorák hogy akár a kicsi keze is beleférjen legalább az egyikbe. Na azt kifejezetten imádta a kicsi fiam. Kettőnél nem kell több szerintem, de ha elég nagy a doboz lehet akár hármat is lyukasztani. Aztán lehet színezni, matricázni, ráírni a nevét, amit csak el tudtok képzelni!

Azért jó ez a játék mert ugyanúgy fejleszti a kézügyességet, látást, meg némileg a formákat is, de nincs rajta túl sok lyuk. Azt vettem észre, hogy Rafinak nagyon tetszettek a formabedobós játékok, de mivel kicsi volt még hozzá ezért nem tudta ugye melyik forma hova való. Egy idő után nem volt sikerélménye és azt is megunta hogy velem csinálja. Akkor jutott eszembe hogy ez jó lehet erre a célra, abban a korban amikor még nagyon nem értik a formákat, de tudnak beledobálni, anélkül hogy beleakadna a forma a lyukba, vagy keresgélni kellene. Amolyan forma gyakorlás előkészítő:D