D-vitamin nyáron?

napvedelem_nagy.jpg

Ki gondolná, hogy kell pótolni a D-vitamint nyáron?? Én sem gondoltam, de aztán..

A D-vitamin pótlást télen javasolják főként, mivel akkor keveset süt a nap. De miért kell nyáron is? A naptej a ludas a dologban. A naptej megakadályozza a szükséges UV fény bejutását a bőrbe, ezáltal nem termelődik D-vitamin.

Akkor mit lehet tenni?

A naptej mellett és ellen is rengeteg érv szól. Én nem vagyok párti, gyerekkoromban használtam, de 5 éve egyáltalán nem használok. Hófehér a bőröm, de még sem égek le. A dolog pofon egyszerű, akkor napozzunk, amikor szabad! A reggeli és esti órák a legalkalmasabbak erre. A déli nap amúgy sem jó, mert megsütjük a bőrünk, és akkor káros UV sugarak is bejuthatnak a bőrbe. Délután már sokkal kellemesebb a napfény. 

A másik megoldás a napolaj. A természetes napolajak nem azonosak a naptejekkel. A napolaj természetes összetevőből van, kihasználva a természetben megtalálható anyagok UV szűrését. A naptejek jórészt szintetikusak. Persze a napolajból sem mindegy milyent használunk. Bármelyiket is választjuk mindig figyeljünk a minőségre!!  Nem feltétlen a drágább termék az ami megfelelőbb, az összetétele a fontos.

Természetesen kedvenc illóolaj szakértőmnek Ingeborg Stadelmannak erre is van megoldása: 

stadelmann-napozoolaj-10ml.jpg

Napozó olaj, akár gyerekeknél, babáknál is használható. Egy éves se volt még a kisfiam, de mentünk mindenfele, és sok időt töltöttünk a kertben is, ezzel kentem a bőrét. Persze akkor árnyékban volt szinte mindig. Most nem lehet megállítani, ugyan ezt használom, soha nem égett még le, pedig nem mindig lehet megállítani, hogy ne menjen a napra. 

Összességében bármit is választunk használjunk megbízható termékeket, lehetőleg kerüljük a felesleges vegyszereket! Napozzunk késő délután, vagy kora délelőtt, akár napozó nélkül, és biztosan lesz D-vitamin is.

Napra fel!