Megtévesztő telefonos ajánlatokra ne mondj igent!

Kerestek meg már téged is telefonon bármilyen cégtől?

Nos minket az ismert **-shop keresett meg. Egyszer már vásároltunk tőlük spontán, ezért a telefonban azt mondták, hogy kihagyhatatlan ajánlat, csak nekünk. Persze itt már gyanakodni kellett volna. Nos a hölgy tájékoztatott, hogy nagyszerű csomag, három ajándékkal benne ennyibe kerül. Pénz visszafizetési garancia is van hozzá. Mivel paplan volt a fent említett termék, és amúgy is folyton párna gondokkal küzdünk, hát gondoltuk visszaküldjük ha nem jó.

Ma megérkezett a csomag, és kibontottam. Ott sorakozott benne a sok termék. Igen ám, de a számla volt az első amit megnéztem. Nos azon tételesen fel volt tüntetve minden termék, és láss csodát egyetlen ajándék volt csupán ami tényleg ajándék, mert az 0 Ft volt. A többi "ajándékot" bizony kiszámlázták. 

Mondanom sem kell, hogy rettentő dühös lettem. A férjem memóriája kiváló, és ő is pontosan emlékezett, hogy a hölgy azt mondta, hogy ajándék. Azt pedig nem szokás kifizetni. 

Így hát bármilyen jó is legyen a termék, nem érdekel, mert úgy érzem, hogy átvertek. Az egyik ajándék, törölköző amit nem is mondtak el, amire nincs is szükségem. És nem fizetek valamiért amire nincs szükségem.

Felhívtuk az ügyfélszolgálatot, elmondtam, hogy mi a gondom. A válasz mindenre azt volt, hogy majd visszahallgatják a felvételt és visszahívnak. Pár napra rá meg is tették. Akkor már a férjem beszélt velük. Azt mondták neki, hogy visszahallgatták a beszélgetést és elhangzott a törölköző. Mint mondtam a férjem memóriája kiváló és nem emlékszik arra hogy említették volna.

Arra hivatkoztak, hogy a pénz visszafizetési garancia bizonyos termékekre nem vonatkozik a szabályzatuk alapján. Igen ez lehet, de a magyar jogszabályok viszont kikötik, hogy az elállási jogunk minden termékre vonatkozik amelyet telefonon vagy interneten keresztül rendelünk. Ez minden cégre vonatkozik, akár tetszik, akár nem. 

Tehát a terméket visszavihetjük egy az egyben. A végére az ügyintéző kisasszony is a két perces csönd után elfogadta az álláspontunkat. 

 

Az esetből megtanultuk, hogy az ilyen telefonos ajánlatok nem túl megnyerőek, még ha annak is látszanak, és valószínűleg soha többet nem fogok telefonon bármire igent mondani, ami ilyen jellegű.

TANULSÁG:

1) Telefonos rendelésnél mindig szánjunk legalább 1 percet az ajánlat átgondolására. Mérlegeljünk, ha gyanús kérdezzünk! Ha még mindig gyanús mondjunk nemet!

2) Legyünk tisztában a jogainkkal!!! A 14 napos elállási jog a jogszabályokban van lefektetve, minden cégre vonatkozik, függetlenül a saját szabályzatuktól.

3) Döntsünk belátásunk szerint, ha a cég által kínált ajánlat megfelelő azt is elfogadhatjuk.

KCSI