Gyümölcsszedés

Itt a nyár, itt a gyümölcsszedés ideje!

Tavaly még ágaskodtam, fára másztam... Idén új fejezet. Néztem a neten gyümölcsszedőt. Na gondoltam szerzek egyet. Látván az árakat, elszomorodtam, mert hát két kicsi gyerek mellett azért nincs plusz 10.000 Ft a kasszában ilyesmire. Na hát akkor marad a régi módszer..

Aztán Anyukámmal beszéltem, hogy min is gondolkozom. Ő mondta, hogy nekik van olyan drótos. Hát elmondta, hogy milyen én meg megcsináltam. A gyümölcs szedése gyerekjáték azóta! Nagyon könnyű és gyors is.

A legjobb benne, hogy alapból fillérekből meg van, de nekem költeni sem kellett, mert mindig van itthon minden szr.

Kellékek:

- Drót, lehetőleg jó vastag

- Egy háló, én a hagymásat használtam (azokat sem dobom ki, egy dobozban gyűjtöm őket.)

- Egy régi gereblye a gyerektől

- Egy kis madzag

- Egy bot, partvisnyél, partvis

Az elkészítése nagyon egyszerű:

A drótból karikát formálunk

dscn4641.JPG

Beletesszük a hálót

dscn4642.JPG

Rákötözzük

dscn4643.JPG

dscn4644.JPG

Jöhet a gereblye: alul és felül is odkötöztem

dscn4646.JPG

Jöhet a szedés:D Arra kel figyelni, hogy mindig a gyümölcs alatt legyen a háló. A gereblye segít a leszedésben.

dscn4651.JPG

Íme:

dscn4652.JPG

Persze ez a próbaszedés eredménye, de három közepes gyümölcsmennyiségű fát leszedtem 1 óra alatt. Persze körülöttem sündörgő gyerekekkel, meg egy segítő férjjel. 

Bárkinek ajánlom, hogy készítse el otthon, a nagyobb gyerekek is élvezik vele a gyümölcsszedést!

KCSI