A hajam égnek áll

Babakocsi vagy hordozás?

Most komolyan nem mindegy?

A babakocsi története elég rövid ahhoz képest amióta hordoznak. Az elsőt 1600-as években találták fel. Nem mennék bele a részletekbe, akit érdekel elolvashatja. Addig vitték magukkal dolgozni a nők, vagy dajkánál voltak... 

A babahordozás története több ezer éves. Amióta ember van, azóta hordoz. Asszonyok a földeken, gyűjtögetve, rizst szedve, bárhol a világban.A baba közel volt a mamához. Békesség szeretet.

Nem mindig kényelmes, de azért szabad a kezed és hozzáedződsz. Nem vagy kocsihoz kötve, fürgén lehet közlekedni. Természetesen a babakocsinak is van előnye, pakolni lehet bele, a nagyobb baba jobban tud mozogni. Nem szeretnék igazságot tenni a kettő közt. 

Személy szerint jobban szeretek hordozni, de van babakocsim is. Ritkán használom, de nem Afrikában vagyunk (ahol egyébként nem vesznek babakocsit) és bevásárláskor azért jól jöhet. 

De nem ezért írtam. Mindenki válasszon kedvére. Mindenki tegye amit jónak lát, ami neki a kényelmesebb. De ne kelljen már megindokolni.

Elég rég hordozok, az első fiam is hordoztam, a másodikat is hordozom. Esőben, hóban, napfényben. Viszont abból elegem van, hogy állandóan valaki magyaráz, hogy:

"Jaj nem fázik meg?, Nem kényelmetlen?, ccc..." Igen van aki csak cicceg és a fejét csóválja csendben és azt hiszi nem tudom hogy engem bámul.

Kb mintha azt mondanák, ezzel jaj de felelőtlen vagy, hogy a hátadra veszed, vagy jaj ártasz a gyereknek...

Jelentem nem fázik. Jelentem, meleg a keze, fel van tudniillik öltöztetve. Jelentem nem kényelmetlen és a hordozásnak van egy sor fizikai és lelki előnye a babára és a mamára nézve is. 

Kéretik békén hagyni mindenkit. Üzenem minden anyának, hogy válasszon szabadon. És üzenem mindenkinek, akinek nem tetszik, hogy ha nem tud szépet mondani, akkor inkább ne mondjon semmit.

A világ nem fog az állandó kritikától és beszólogatásoktól jobb hely lenni. A saját portán kell söprögetni.

KCSI