A nyugodt alvás egyik titka

slide_1.jpgPár hete hallottam a rádióban, hogy aludni csak teljes sötétben érdemes. Lehet hogy hallottátok ti is a Class Fm-en Tóth Gábor szokott csütörtökönként reggel lenni. A dolog lényege, hogy a pihentető alváshoz termelődik egy melatonin nevű hormon, de csak sötétben. Ez segít hogy fitten ébredjünk. Hát ezt eddig nem tudtam.

A baba mellett, amíg pici volt amúgy is mindig fel kellett kelni, aztán amikor átaludta az éjszakát akkor már könnyebb volt, de akkor is fáradt voltam. Aztán a műsor után megbeszéltük itthon, hogy csináljunk teljes sötétet. Ami azt jelentette hogy eddig  a redőny résnyire volt lehúzva, most teljesen. A hálón kívül lévő éjjeli lámpát pedig áthelyeztük távolabb, hogy ne essen be a szobába a fénye.

Nos a változás elég szembetűnő volt. Azóta nagyon jól alszunk, és egy cseppet kipihentebbek vagyunk. Azért csak cseppet, mert a picuri azért még mindig korábban kel mint én szeretnék..:D Sajnos én későn kelő típus vagyok ő meg nem. Egy tudományosabb cikk erről itt. Szóval ajánlani tudom mindenkinek a teljes sötétet, és persze az éjfél előtti lefekvést, mert leteszteltem, tényleg jobb előbb lefeküdni. Már ha sikerül persze...