Hólapát és járda

Esik a hóóó! Imádom a havazást, persze tudom hogy sokan nem szeretik a nehezített közlekedés és a hólapátolás miatt. Én azok közé tartozom akik imádnak havat lapátolni. Nem tudom miért de sosem kellett kétszer mondani:D Gyerekkoromban  is sokat csináltam (nem azért mert kényszerítettek) és akkor még sima hólapátunk volt. Nagyon nehéz volt vele lapátolni. Most viszont párom okos döntése nyomán olyat vettünk aminek van egy fogantyúja felül. Hogy mennyivel könnyebb így! Ajánlom mindenkinek, aki nem szeret lapátolni annak is mert sokkal könnyebb a fogantyússal, mert ugye rá lehet fogni a végén és nem csúszkál a kezed. Egyébként amikor szakad a hó akkor szeretek a legjobban lapátolni...:P

És ha már itt tartunk a másik kérdés az út felszórása ugye. Sokan a sót használják, pedig sokat hallani róla hogy mennyire káros. És tényleg az egyébként. Gyerekkoromban kifejezetten utáltam mert a nedves járdán ha nagyobb pocsolyába léptem és a cipőm felázott akkor a száradást követően egy kipucolhatatlan sócsík maradt a cipőmön. Akkor elhatároztam hogy én nem fogok sózni. Nagyon jó alternatíva a hamu például, ahol fával tüzelnek. Vagy a homok de  faforgácsot is láttam már felszórva. Olyan is volt hogy a sódert szórta ki valaki, de ha nagyobb kavics is van benne az már veszélyes. Illetve van egy un. zöld só ami állítólag környezetbarát és magyar fejlesztés. Tehát van miből válogatni és a felsorolt dolgokat a nagyobb áruházakban is meg lehet venni, akinek nincs otthon. A forgács amit a kisállatok alá használnak, de föld, sóder vagy homok is kapható.  Hát lapátolásra fel!