Nutella otthon

Nagyon szeretjük a mogyorókrémet, de a nutellát az ára miatt nem szoktuk megvenni, régen a hozzá hasonló nuss nevű krémet vettük. Az íze annak is jó volt, de ugye bár sok olyan összetevő van benne amit nem szeretnék megenni. Ekkor kezdtem el itthon gyártani a mogyorókrémet. Isteni finom és sokkal egészségesebb mint a bolti társai. Ez igazi energiabomba!

Összetevői:

1 bögre mogyoró vagy  szotyi, vagy dió- ha babának készítjük akkor olyan amit ehet egy éves kor után

1 bögre kókuszzsír

1 bögre méz

1 bögre cukrozatlan kakaó vagy karob por ( a babák nem ehetnek kakaót a benne lévő élénkítő miatt)

 

A tapasztalat azt mutatja hogy nem kell egy bögre a kakaóból, én felet szoktam tenni bele és úgy lett optimálisan a legfinomabb. Ha más csonthéjassal készítjük akkor ne lepődjünk meg hogy más lesz az íze. Nagyon finom a többi változat is. Rafinak szotyisat szoktam készíteni (13-14 hónapos korától) de van ismerősöm akinek diófája van és ő dióval csinálta.

Az egészet beletesszük az aprítóba és összemixeljük. Ezt mondja az eredeti recept, de én a mogyit előre szoktam ledarálni, mert sokkal krémesebb lesz a végeredmény. Addig mixeljük, amíg teljesen homogén nem lesz és finom krémes. Kb 10 perc alatt készen van. Beletöltjük egy szép üvegbe, nekem kiürült mogyorókrémes van, de befőttes üveg, vagy a régi nutellás üveg is megfelel. Ez az adag egy közepes üvegre lesz elég. De nem kell aggódni hamar elfogy:D 

Igazi csemege kicsiknek és nagyoknak is!