Benti játékötlet gyurmával

dscn0707_1423595044.jpgAmikor nem lehet kimenni vagy csak keveset, bent kell valamit kitalálni a gyerekeknek. Nem könnyű feladat egyébként. Rengeteg ötlet van a neten is, hogy foglaljuk le a kicsiket a lakásban, érdemes végigböngészni.

Én a gyurmát találtam ki mert nagyon szereti a kicsi fiam is. Bár még sok mindent nem tud vele csinálni, de nagyon szereti nyomkodni, és karácsonykor a nagyiknak például tenyérlenyomatot adtunk, amit imádott megcsinálni. Kitárta a kis ujjait és már nyomta is bele a gyurmába. Aztán csak mutatta hogy még csináljunk.:D

A só liszt gyurma könnyen elkészíthető otthon is, finomliszt és finomabb szemcsés só kell hozzá, erre az asztali só néven árult készítmény alkalmas is (egyébként élelmiszernek nem az).  Két csésze liszt, egy csésze só, egy csésze víz és én még egy evőkanál olajat is teszek bele. Ez a recept nekem is bevált, de itt találtok még olyan gyurma receptet is ami kicsit időigényesebb, akinek van ideje kedve hozzá.

Na de mi a csavar? Hát akinek akad otthon egy habkinyomó, de ha nem akkor érdemes beszerezni, mert krémekhez is nagyon jó, aprósütit is lehet nyomni a nagyobb lyukakkal. Nem drága és szinte bárhol beszerezhető. Tehát ha van habkinyomónk akkor a csillag fejre lesz szükség, a lehető legnagyobbra és egy szilikon muffin formára, mert hogy muffint csinálunk!  Ha van kicsi méret az jobb. A papír nem jó mert tönkremegy, de jó lehet még bármilyen szilikon forma, nekem most a muffin jutott eszembe. A titok annyi hogy icipicivel több vizet kell tenni a masszába és kinyomható lesz. És hogy csavarjunk rajta lehet színezni a dolgot. Szó szerint:D Egy kis kurkumától sárga lesz, egy kis kakaótól pedig barnás. De természetesen lehet festékkel is színezni a masszát. Jól bele kell dolgozni a színt és már lehet is készíteni a muffint. Én sárgát tettem az aljára, csak belenyomkodtam a formába. A csokisat pedig a kinyomóba és kinyomtam a tetejére a "sütinek". Kész is. Lehet sütni, vagy szárítani. Nagyon guszta kis muffinok lettek, mellé a maradékból készült egy fantázia süti is.

Lehet sima sütiket készíteni, mintázni bármivel, tortákat, vagy a homokozó formákba tölteni és azt kifesteni. Kézzel fonni kalácsot, vagy bonbonokat, gyümölcsöket, zöldségeket. Ha olyan formában készítjük amit nem lehet sütni, akkor érdemes kicsit kiszárítani és utána venni ki a formából, is akár két alkalommal is le lehet kötni a gyerekeket, mert a második későbbi alkalommal kerül sor a kifestésre. És miért mind élelmiszer? Okosanyu előre gondol mert az elkészített élelmiszerek szolgálhatnak később tanulási célt, azaz lehet vele boltot nyitni, tanulhatják így hogy mi micsoda, milyen színű, hol terem, hogy készül... szóval kiváló játéknak, el lehet tenni egy dobozba. És ha tönkremegy bármikor lehet újat készíteni.

Ha sima natúr színűt készítünk a gyerekekkel, ki lehet festeni utána. A muffin nem a legkisebbeknek való, nem is Rafi csinálta:D Kicsit magam kapcsoltam ki ezzel. Ő addig szépen elgyurmázta a maga kis adagját. De a nagyobb gyerekek is szeretnek gyurmázni és ez mindig kéznél van, érdemes kipróbálni, kis fantáziát vinni a dologba:D