Nokeli kalandok

A mai nap sikerült elkészítenem életem első önálló nokedliét, és egészen jól sikerült:) Persze mint mindent ezt sem hagyományosan készítettem, a sima liszt helyett tejes kiőrlésű lisztet használtam, így sokkal laktatóbb. Kicsit féltem hogy összeragad e majd, de azt tanácsolta anyukám locsoljam meg olajjal. Mikor kivettem azonban úgy láttam elég nedves, ezért gondoltam kiteszem egy tiszta konyharuhára, hogy kicsit lecsepegjen. Addíg kiszaggattam a következő adagot. A tésztának határozottan jót tett a száradás, utána beolajoztam és olyan lett mintha profi készítette volna. Leszámítva persze, hogy kukacok lettek nokedli helyett, mert túl lassan szaggattam;)

Nos mivel kellett egy gluténmentes adagot is készíteni, annak utána néztem, mert az kicsit macerásabb általában. Nos a jó hír az, hogy nem az! Ugyanúgy készítjük el, csak lecseréljük a lisztet:

100g zabliszt vagy barnarizsliszt, 1tojás, só, annyi víz amennyit felvesz, hogy nokedlis legyen. Nos nem lesz teljesen nokedlis jellegű, de nem baj, teljesen jól lehet szaggatni. Úgy írta a recept, hogy nagyon hamar megfő, gyorsan kell kivenni. Nos ez nem egészen így van, mert aki gyakorlatlan, és kukacokat szaggat, mert lassú, akkor dundibbak lesznek és nem főnek annyira gyorsan. Persze picit gyorsabban, mint a hagyományos. Ez az adag kb egy felnőtt adagja, egy babának meg rengeteg. Persze nem tudtam előre mennyi lesz belőle, de gyakorlat teszi a mestert:)

Gombapörkölt volt mellé, ami kivételesen finom lett. Persze amellett, hogy pontosan követtem a receptet ( ami nálam azt jelenti, hogy nem;) nagyon fontos a jó alapnyag. És most éreztem igazán, hogy mennyire. A piacon vettem ezt a gombát, karácsonykor meg a madarasban. Hát hatalmas a különbség! Pedig friss volt mindkettő. Szóval számomra megint bebizonyosodott, hogy a piac a nyerő! És a hazai persze, ami a piacon általában így is van.:-) 

Pesze ha valakinek van nokedli ragadósságmentesítésre ötlete ne kíméljen:)