Teafilter készítése otthon

Van úgy hogy több féle teát kellene készíteni, és szálas teánk van és nincs elég teafű tartó, na akkor mi legyen? Hát ma reggel legalább 5 féle teát kellett készítenem, mindenki ízlésének-bajának megfelelően. A világon nincs annyi filtertartó... Na és hogyan különítem el őket? Mert ne a gyerek igya a vízhajtót! Sokszor a levesbe is a fűszereket, ha szeretném kivenni, akkor kis csomagba teszem és úgy rakom bele. Gondoltam ez itt is jó lehet, így fogtam kis gézlapokat és beletettem a teafüvet, majd lezártam egy befőttes gumival. Aztán gondolkoztam, hogy mégis hogyan lehetne ezeket megkülönböztetni. Feltúrtam a mindenes fiókom és megtaláltam a csipeszeket! Nagyon jól lehet velük jelölni, rá lehet írni, hogy milyen tea van benne, ráadásul fel lehet a csomagocskát csiptetni vele a bögre oldalára. Később pedig azzal együtt lehet kivenni a teafüvet. A csipeszt érdemes vissza csiptetni, hogy bárki láthassa, hogy milyen tea.

A csipesznek nem baj ha elázik mert fából van, mint a fakanál. Természetesen egy adag ruhaszárításhoz még nem használt csipesszel érdemes csinálni. A csomagot ahogy felcsiptetjük, úgy lehet forrázni. így nem úszik el, de vigyázzunk, hogy a gumit ne nagyon forrázzuk le és lehetőleg az ne álljon a vízben. 

Persze ha elég nagy a gézlapunk, akkor lehet önmagába csomózni, nem kell gumizni. Egyébként ezt a módszert akkor is használhatjuk, ha nem szeretjük a fémet vagy a szilikont. Aztán a csomagocskákat csak kiürítjük a szemetesbe és el lehet mosni a gézlapot, így újra használható lesz.

Plusz: ahogy fentebb írtam, ha zeller zöldjét, petrezselymet vagy egyéb fűszert, zöldséget szeretnénk levesbe főzni és később kivennénk, ugyanilyen zsákot lehet neki készíteni, amivel csak kiemeljük azt ami nem kell.