Babázzunk: Babapopsi törlőkendő praktikák

Nos minden anyuka végigmegy a pelenkázás rögös útján, és hát a popsit bizony ki kell törölni. Mert hát egyedül nem megy:D Erre vannak a jobbnál jobb törlőkendők. Elmondom mi baj velük:

Tele vannak illatanyaggal, ami amúgy csodálatos, de egyáltalán nem biztos, hogy jót tesz a bőrnek. Az illatanyag Parfum/Fragrance néven szokott szerepelni az összetevők közt, és az EWG besorolása 8, ami magasnak számít és azt jelenti, hogy okozhat bőr irritációt.

thumb_szepsegkuponet-babapopsi-bor.jpgEzen kívül persze tele van más olyan szintetikus anyaggal, ami szintén nem jó. Simán ki lehet váltani nagyon egyszerű dolgokkal és jóval olcsóbban is persze. Az elején még én is ezeket használtam, mert hát fogalmam sem volt hogy másképp is lehet. Viszont az első gondolatom az volt, hogy na én nem fogok vagyonokat fizetni érte, pláne, hogy majdhogynem műanyagból vannak a kendők. Mert hogy a wc-n sem szabad lehúzni, tehát nem túl jó a környezetnek. Ezért aztán, hogy meghosszabbítsam az élettartamukat a pisiseket egyből kimostam, és bevizeztem, így használtam újra. 

Aztán utána olvastam mit lehet tenni. Nos ami tuti bevált nálunk:

Fogunk egy spricnit ( egy kisebbet nem a viráglocsolóst, nekem olyan van, amiben valamilyen hajra spriccelhető cucc volt, de gyógyszertárban lehet kapni ilyen kicsi spricnit, ha használtunk van akkor jó alaposan mossuk ki!). Kell oliva olaj és víz. A spricnit feltöltjük körülbelül a három-negyedéig vízzel, majd az oliva olajjal teljesre töltjük. Ezt lehet spriccelni a babapopsira! Utána pedig egy textilpelussal, letörölni és kész is. Sima lesz a popó és illatos is! És hogy mi van a fertőtlenítéssel? Nem gondolkoztam hogy nekem kellene, sosem volt semmi gondunk, de aki szeretne, lehet beletenni 1-2 csepp teafa olajat az fertőtlenítő hatású. Ezt lehet kisebb babáknál is meg nagyobbaknál is. Elsősorban a pisinél. A kakinál előtte mindenképp töröljük le, ahogy szoktuk a kimosott törlőkendővel. 

torlokendo.jpgSőt nagyobb gyerekeknél - akár másfél évessel is - a vécére/bilire szoktatás előfutára végett lehet a wc-n mosni a kakis popsit. Kicsi folyékony szappant oda készítünk és mehet a popsimosás. Bidés wc-nél ez egyszerűbben kivitelezhető.

Egy másik megoldás, a törlésre, hogy egy tetra pelust szétvágunk akkora kockákra, ami kényelmes. Ezt használhatjuk a popsi törlésére, akár olivával, akár csak megvizezve. Nagyon praktikus és nagyon szép tisztára töröl. Aztán mehet a mosásba.

Egyébként, aki szereti az illatokat, annak sem kell lemondani róla, a levendula az egyik legsokoldalúbb illóolaj ami szintén fertőtlenít és nyugtatja a bőrt. A törlőkendők vizébe, amibe belemártjuk lehet csepegtetni és kész is. Nálam kis edénykébe vannak beáztatva a kendők, hogy mindig kéznél legyenek. De ha van műanyag kifejezetten erre gyártott dobozod az még jobb!

Még néhány jó ötlet itt.

Ha valakinek van hasonló ötlete, ne kíméljen!