Vegetáriánus gyros

Egy kis vegetáriánus ínyencség: vega gyros :) Nem is tudom hogy lehetne hívni, de nagyon finom lett. A lényeg, hogy legyünk kreatívak!

pita.jpgA pitát sok helyen lehet kapni, 500-600 ft 8 darab és van belőle már teljes kiőrlésű is!  Érdemes pékségben venni, abban nincs tartósító.

Kell ugye rengeteg fajta zöldség, amihez kedvünk van. Én tettem bele paradicsomot, hagymát, paprikát, salátát felcsíkozva, kápia paprikát, az finom édes.

Tofut vettem hozzá, megpirítottam kicsit, hogy finomabb íze legyen. Pritaminpaprikást választottam, de nem vettem észre, hogy véletlen chilis, mert annyira pici betűvel van ráírva. De szerencsére a sütéskor teljesen elment a csípőssége.

paradicsom1.jpgA szószokon gondolkoztam a legtöbbet, az kardinális kérdés, mert elronthatja az egészet. Medvehagyma szezon van, ezért gondoltam abból kreálok valamit. Megaprítottam vízzel és egy kis napraforgómaggal. E mellé készítettem még egy kápia paprikás-paradicsomos öntetet is. Ezeket is csak összeturmixoltam. A kettő együtt nagyon finom összhangot alkot. 

karpex1.jpgAz egészet összeraktam az előre megmelegített pitába és kész is. Ugyan ezt bármilyen formában elkészíthetjük otthon, akár a tradicionális formában is. Sokkal gazdaságosabb is (nem számoltam ki, de utolsó emlékeim szerint egy gyros 550 körül volt, ennyiért 8 db-ot kapunk) és legalább tudjuk, hogy mi van benne:D 

Bátran kísérletezzünk az ízekkel, a család biztosan fog neki örülni!