Száraz sampon

75899_537769913_big.jpg

Mindenki volt már úgy, hogy jaj sürgősen hajat kell mosnom, de nincs rá időm... Akkor jön a száraz sampon! Ez egy nagyon gyors és egyszerű megoldás. Ideiglenesen tökéletes, amikor rohanni kell és elfelejtettük a hajmosást. Akár férfiaknak is jó lehet, bár nekik általában kevesebb ilyen gondjuk van. 

A boltokban rengeteg fajta található, megmondom őszintén nem próbáltam az új termékeket, amiket szórófejjel láttak el. Kicsit szkeptikus vagyok ezekkel szemben, mert a száraz sampon por állagú és nehezen tudom elképzelni, hogy segédanyag nélkül hogyan fújható úgy, hogy nem fulladsz meg tőle. És persze mi a segédanyag?  A kedvetekért utánakerestem, és a visszajelzések nagyon vegyesek. A legtöbb termék sajnos nem ment át a felhasználói szűrőn. Vagyis kevés a jó minőségű, megbízható termék.

5588_dry_szaraz_sampon_60gr.jpgEgyet próbáltam kb 10 évvel ezelőtt, és amíg nem csináltam itthon, azt használtam, szerintem a legjobb és a legbarátibb összetevőkből álló, a sima DRY nevet viseli. Magyar termék. A képen láthatjátok. Ebben sosem csalódtam, egy baja volt, hogy fehér színű, a hajam meg barna. Ezért aztán itthon kezdtem el készíteni magamnak mert nagyon gyorsan elkészül, olcsó és természetes anyagokból lehet előállítani. 

Az otthon elkészíthető változatokból, az ismertebbeket emelem ki, mindenhol ez a kétféle receptúra található meg, apróbb változtatásokkal. Nekem mindkettő bejött, ki kell kísérletezni, hogy melyik a legjobb.

A) Takács Nóra és Lukrécia kencéi változata

- 2 ek rizsliszt vagy kukorica liszt

- 2 ek keményítő

- sötét hajúaknak kakaópor (cukrozatlan!!)

- igény szerint illóolaj

B) Dühös mókus és Hot style változata

- 2 ek szódabikarbóna 

- 2 ek rizsliszt vagy kukoricaliszt

- sötét hajúaknak kakaópor

- igény szerint illóolaj

38338117_1_644x461_pekseg-cukraszat-kakaopor-akcio-kecskemet.jpgAz összetevőket összekeverjük és egy szórós tégelybe öntjük. A hajba bele kell dörzsölni és pár percig hatni, majd kifésülni. Az összetevők a hajon lévő zsírt és koszt szívják fel. Amikor rántást készítünk, akkor is a liszt felszívja az olajat. Ugyan ez a hatás a hajunkon is. A szódabikarbóna mindenre jó: fertőtlenít, tisztít, csillapítja a viszketést. A kakaópor a színe miatt kell, de hasonló a hatása a kávéhoz (hallottunk már a kávébabos samponról). A kakaóban teobromin van, aminek a hatása hasonló a koffeinéhez, ezért élénkíti is a hajhagymákat. Az illóolajok az illatot adják. Korpás fejbőr esetén a levendula és a teafa olaj ajánlott. Ha nincs gondunk, akkor bármilyen nekünk tetsző illatot választhatunk.

Próbáljátok ki otthon!