Tojásfestés

dscn1242_copy.jpg

Ma már biztosan mindenkit utolért a Húsvéti nyuszi:D Festettem tojásokat, mert várhatók holnap locsolkodásra a szomszédok. Nem kifejezetten szeretem a Húsvétot (rossz gyerekkori emlékek) de ilyenkor valamennyire kell készülni.

Ha valaki természetesen akar tojást festeni, akkor a legjobb formája a vöröshagyma és lilahagyma héja. Ezzel nagyon szép barnára lehet festeni a tojásokat. A mintákat pedig növényekkel lehet elkészíteni. Ez teljesen ehető lesz (persze amennyiben nem mérgező növénnyel készítjük). A tojásfestékekkel vannak fenntartásaim, nem használnám őket. Valahogy kicsit morbid nekem mikor a tojás is piros belül, meg persze semennyire nem természetesek, ezért számomra a nem ehető kategóriában vannak.

Elmondva nagyon egyszerű a hagymával festés, de nem az. Szánjunk rá minimum 1 órát! A végeredmény viszont elképesztően jó!!

Kellékek:

- Hagymahéjak

- Tojások

- Különböző növények (én gyógynövényeket választottam)

- Egy nagy fazék, víz

- harisnya, vagy gézlapok, befőttes gumi

A dolog lényege, hogy benedvesítjük a tojásokat és a növényeket is. Felrakjuk a növénykéket a tojásokra, szépen elrendezzük.

dscn1215_copy.jpg

A harisnyát óvatosan ráhúzzuk, szorosra összegumizzuk. Majd mehet bele a fazékba: Na itt két lehetőség van: az egyik, hogy a fazékba benne van a hagyma, víz és tojás - így forraljuk fel. A másik, hogy a hagymahéjat előre felforraljuk és abba tesszük a tojásokat. Én a kettő közt csináltam, kicsit rámelegítettem a hagymára, hogy kicsit kieressze a levét, és beletettem a tojást, majd megfőztem. Van olyan recept ami egy órás főzést ír elő, de nem kell, a normál tojásfőző idő is elegendő a szép szín eléréséhez. Nagyon fontos, hogy a vízben kell hagyni kihűlni, így lesz intenzívebb a színe. Amikor kihűlt, kivesszük és leszedjük róla a hálót. A növényeink is megfőnek ezért kicsit csúszós lesz az állaguk, le kell mosni a tojásokról és alatt előbukkannak a gyönyörű minták! Abszolút megéri pepecselni vele!! Aztán csak szépen bele kell tenni a műfűbe és kész is:D (Ez nem volt itthon, ezért zöld dekor anyagot tépkedtem szét)

dscn1239_copy.jpg

Egyéb ötlet: mikor gyerek voltam, mi a kifújt tojásból filcből és anyagdarabokból készítettünk figurákat. Nagyon mókás volt:D Gyerekekkel ideális időtöltés. Még találtok ötleteket az Óvónéni oldalán, amit gyerekekkel lehet készíteni.

Szóval hajrá mindenkinek, aki ma még nem főzte meg, holnap reggel lesz még kicsi ideje.

Keep calm and paint eggs!