Használd az ecetet otthon!

chef2-300x227.jpgAz ecetről tudjuk, hogy nagyon sokoldalúan használható. Kiváló tisztítószer, fertőtlenít, gombaölő hatású épp ezért takarításhoz a legjobb eszköz. 

Rovarriasztónak? Igen, a rovarokat is elriasztja, akár hangyákról akár darazsakról, vagy egyéb rovarokról legyen szó. Csak szórófejes flakonba kell tölteni, vízzel hígítani és oda szórni ahova nem szeretnénk, hogy menjenek. Nálunk a hullámpala alá szerettek volna a darazsak fészkelni, ezért befújtam minden nap. Eső után mindenképp pótolni kell. Azóta a környéket is elkerülik.

bc81030c85734ee192c7833fc57303bc1.jpgKezelhetetlen haj?  Akkor öblítsük le ecettel! Nagyon jót tesz a hajnak, szép fényes lesz tőle, és puha mint a bársony! Emellett letisztítja a maradék sampont is, és a korpás fejbőrre is hatásos ellenszer. Tapasztalatból tudom, hogy szuper lesz a haj tőle. A korpa pár használat után eltűnt a fejemről, most már majdnem 10 éve öblítem ecettel a hajam és hát azóta nincs gondom a korpával és a hajam mindig fényes és jól fésülhető. Ami nem egy hátrány hosszú hajnál.

Ha takarítás, akkor ecet! Mivel ahogy a bevezetőben írtam nagyon jól fertőtlenít ezért a takarításnál ez a legjobb környezetkímélő megoldás, hisz természetes anyag, nem terheljük a környezetet. A vízkövet leoldja a csapokról, olyan lesz mintha minden új lenne. Mindent lehet vele tisztítani. Takarításhoz és felmosáshoz is szoktam használni és kiváló az eredmény. Kisgyerek mellett nem mindegy milyen vegyszert használ az ember, az ecet pedig nem mérgező, mégis tisztít, így optimális megoldás gyerek mellett.

Lefolyó gondok? Ahol hosszú haj van, ott bizony gyakrabban kell tisztítani. A konyhát szintén a mosogatás miatt. Akárhonnan nézzük, a legapróbb lyukakon is át tud menni az ételmaradék. Az ecet a szódával kiváló párost alkotnak, a lefolyótisztítás játék lesz! Havonta egyszer szoktam elvégezni a lefolyók kitisztitását, egy bögre szóda és annyi ecet kell, amíg szépen le nem folyik. Ez általában 2-3 dl, lassan adagolva. Aztán állni kell hagyni és fórró vízzel leöblíteni. 

Sebekre? Azt mondják a sebekre is jó, a fertőtlenítő hatása miatt. Nem mondom, hogy nem, de én nem bírom ki mert nagyon csíp... 

almale.jpgMosásnál? Kiváló öblítőnek! Nem lesznek ecetszagúak a ruhák, nem kell félni. Viszont minden jótékony hatását tudja érvényesíteni. Több okból is jó a mosáshoz: a gépet kíméli, mivel oldja a vízkövet. Az én gépem 15 éves, és az utóbbi 5-6 évben ecettel öblítettem, azóta nincsenek vízkő gondjaim. A ruhák puhák lesznek, babáknál is nyugodtan használjuk, nem okoz irritációt, mert kiöblíti a gép. Nagyon sokan szeretik az illatokat, akkor keressük meg a kedvenc illóolajunkat és elkészíthetjük a saját öblítőnket. Egy kiürült flakonba lehet fele ecet fele vizet tenni és literenként 10 csepp illóolajat tenni minimum. Ha nem akarjuk hígítani az ecetet, azt sem kell. Én sokszor lusta vagyok, vagy nincs időm és csak egyenest a gépbe töltöm az ecetet, rá az illóolajat és mehet a mosás. Ha szódával párosítjuk mosásnál igazi öko háziasszonyok leszünk! A szóda ugyanis kiváló mosószer!

Ételekhez: Nem szoktam ételekhez használni, citromlével helyettesítem, mert savas kémhatású és nagy mennyiségben kerülendő a fogyasztása. A szervezetet is savasítja.  Kisebb mennyiségben is az almaecet az ami inkább javasolt, ennek van nagyon sok gyógyhatása például kevés gyomorsav esetén vagy rorok öblögetőnek.

Én ezekre használom az ecetet. Ti hogy használjátok?

 

Bővebben az ecetről olvashattok a Harmonet oldalán!