Bio permetezés otthon? Igen létezik!

alex.jpgAkinek van otthon gyümölcsfája abban biztosan felmerül a kérdés, hogyan permetezze. Vagy a szőlőt, a veteményt, vagy a bogyós bokrokat. Esetleg sok a tetű a kertben vagy csak nem nőnek a virágok. 

Van egy nagyon jó találmány, a neve: EMBio vagyis Mikrobiológiai készítmény

em-bio-logo_0.jpg

Ez egy igazi csodaszer. A hivatalos leírása:

"Az EM-BIO egy fermentálással előállított, több mint 80 féle mikroorganizmus, egyedi kombinációját tartalmazó folyadék, amelyet a világ számos országában nagy sikerrel alkalmaznak, a mezőgazdaságban. A japán Teruo Higa professzor által kifejlesztett, 30 éves múltra visszatekintő, technológia alapján készülő, magyar termék. Használható mind hagyományos, mind ökológiai gazdálkodásban." Forrás:Biosimplex

Én több mint egy éve találkoztam vele és használom a kertben. Ezernyi dologra jó, néhányat említenék, amire én használtam és teljesen bevált:

1) A tetvek ellepték a kertemet tavaly, azok a nagy fehér szöszös fajták. Tavasszal alig látszottak a fák és a szőlő a tetvektől. Akkor kezdtem el használni, bepermeteztem vele 2-3 naponta a fertőzött területet. Másfél hónap alatt teljesen eltűntek. Idén egy darab sem jött elő. Már kora tavasszal elkezdtem permetezni, hogy véletlen se jöjjenek vissza.

2) Az idei vetés előtt a földet is lepermeteztem, mert talaj javító tulajdonságai vannak, nagyon szépen nőnek benne a termények, de persze ez majd inkább nyár végén lesz mérhető. A beültetett növényeket is permetezem hetente egyszer.

3) Az eperföldet permeteztem vele, mert növeli a terméshozamot is, hát 3-4x annyi van rajta, mint tavaly. Ez nem annyira referencia, mivel előfordulhat, a kétévente bő termés, de ártani nem fog neki az biztos.

4) A szobanövényeimet szoktam vele locsolni, jobb mint a tápoldat, jobban nőnek tőle és a tetveket ugyan úgy lehet permetezni vele. 

Használata:

Ha erős a tetű fertőzés nekem a kevés vízzel hígítás vált be, három-negyed rész embio, egy-negyed rész víz. Aztán már csak 1:1 arányban hígítottam a szintfenntartáshoz. A kert permetezéséhez is 1:1 arányt használtam. A benti virágaimnak a 8 literes kannához adtam 2-3 kupakkal. A használati leírásban vannak ajánlott menyiségek minden területre.

Hol kapható?

Egyenlőre három helyen lehet kapni: EmtechBiosimplex, Antalvali

Mennyibe kerül?

Mindhárom helyen hasonló az ára, a szimpatikusat kell választani. Az 1 literes kiszerelés 1200 Ft-ba kerül, ha nagyobb mennyiségre van szükség, akkor olcsóbb literje.

Érdemes kipróbálni akár kertben, akár a szobanövényeken!embio.jpg

Bővebb információt mindhárom oldalon találtok a készítményről

Egyébként létezik állat eledel kiegészítő takarmány és emberi fogyasztásra alkalmas készítmény is. Az utóbbit Emóciónak hívják. Mindet ugyan az a cég gyártja. Erről bővebben majd egy másik bejegyzésben írok.