Jóga a léleknek

joga.jpg

A jóga nagyon jó testgyakorlás mindenkinek, de főleg azoknak,  akik nem szeretnek leizzadni, és saját tempóban, lassú de biztos módszerrel izmosodni. A jóga nem csak a tested de a lelket is táplálja. Az ászanák, vagyis jógapozíciók nagy figyelmet igényelnek, ezáltal lecsendesítik az elmét és lehetővé teszik a nyugodt, letisztult gondolkodást. 

04.jpgAmikor eldöntöttem, hogy  végre sportolok,  valami olyat kerestem ami lassú. Pörgős típusú ember vagyok, nem szeretek egy helyben ücsörögni, és pont emiatt éreztem azt, hogy ha magamtól nem megy a lenyugvás, akkor külső segítség kell. Először a Pilates volt ami megfogott, és az is nagyon jó, itt sok a segédeszköz, dinamikus, jól szálkásító, kiváló edzéstípus. De valahogy mégsem volt az igazi. Nem volt elég lassú. Aztán a jógára találtam  mikor váradós voltam a kis Rafináltal. Állapotosan az ember mihez kezdjen? Nézegettem a fittnest, és társait... de azok annyira távol vannak tőlem.. aztán rátaláltam a jógára.  Tökéletes egyensúlyban van test és lélek, a babával a pocakban jógázni fantasztikus dolog! Felkészít a szülésre, közelebb kerülsz a babádhoz és megnyugtat minden szinten. Most is járunk együtt baba-mama jógára és a baba is élvezi, mert neki is jó mozgás, meg bandázás a többi babával:D Énekelünk, átmozgatjuk a babákat, aztán magunkat. 

yoga4.jpgPár hét alatt újra fitt lehet az ember, vagy kondiban tarthatja magát. Saját tapasztalat, hogy mikor elkezdtem, akkor Rafi 8 hónapos volt, tehát kimaradt kb 9 hónapnyi jóga. Pár hét alatt visszatért a rugalmasságom, kevésbé voltam fáradt, jobban ment a többi munka is.

joga_1.jpgAjánlom mindenkinek, aki kicsit szeretne kiszakadni az etetés-pelenkázás-háztartás köréből és valami jó mozgásra vágyik. Annak is, aki csak a mindennapi munkából akar kilépni, nem tud lazítani és szereti a lassú mozgásformát.