Hagymavágás könnyedén

Avagy hagymás sikereim

hagyma_1.jpg

Nagyon rég töröm a fejem, hogy hogyan lehet apróra vágni a hagymát a legegyszerűbben. Persze utána néztem ahol csak lehetett. Híres és kevésbé híres szakácsok hagymavágási trükkjeit is megnéztem, de egyik sem sikerült igazán. Na hát kissé ügyetlen vagyok.. És irtó gyorsan mutatják a hogyant. Az tudjuk, hogy nem szabad levágni a gyökeres részt, mert akkor szabadulnak fel igazán az illóolajok, amik csípik a szemet, nem is szoktam és ez működik is. Könnycseppmentes a hagymavágás. De mi van az aprajával?

Hát de ma pucoltam egy szép nagy fej hagymát, szép csíkos volt a külseje, gondoltam mi lenne ha bevágnám a csíkjai mentén? Hát láss csodát működött! Hihetetlen sikerélmény volt ez számomra. Végre sikerült hagymát aprítani számomra a legegyszerűbben. A dolog annyiból áll, hogy azt a végét nem vágjuk le ahol a gyökere volt ugye, a csúcsos részt pedig egy kicsit levághatjuk. A kis csíkok mentén körbe bevágjuk a hagymát, úgy hogy a gyökérrész tartja az egészet egybe. Aztán megfogjuk és felszeleteljük, úgy hogy fogjuk az egészet szorosan. És kész is apró a hagyma. Nekem fele annyi idő volt mint szokott és semennyi bosszúság, ahhoz képest ami szokott lenni, hogy miért is nem olyan egyformák a kockák... 

Miért is fontos hogy egyformák legyenek? Nem fontos, illetve azért mégis, mert hát ezt a nagyon ügyes háziasszonyok így szokták, hogy szép is legyen ne csak finom. Hát én is ügyes háziasszony szeretnék lenni:D Próbáljátok ki otthon, hátha megtetszik!